Aanschaf YZF R

Gaat het niet over eRRen? Zet het dan hier!

Moderators: R1-Eric, Aoi Yammi, Tazman, habracadabra

Aanschaf YZF R

Berichtdoor davidpoel » do sep 12, 2013 11:31 am

Ik had een dergelijke vraag ook al in een andere topic gevraagd, maar sinds ik net mn roze kaartje heb
wil ik uiteraard ook graag een motor aanschaffen.
Alleen zijn er nog bepaalde dingen waar ik speciaal op moet letten bij verschillende aanbiedingen van de
YZF R? want ik zit via autoscout24 te kijken naar motoren, maar aangezien er maar genoeg YZF R types
aangeboden worden op die site raak ik het spoor een beetje bijster..
davidpoel
Forum gebruiker

Re: Aanschaf YZF R

Berichtdoor Boss » do sep 12, 2013 9:42 pm

ga proefrijden en kijk of hij netjes z'n beurtjes heeft gehad en niet op het oog meteen iets krom/schade heeft wat niet gemeld is
Boss
YZF R-Club lid
YZF R-Club lid

Re: Aanschaf YZF R

Berichtdoor wesley88 » zo okt 20, 2013 3:56 pm

let op gaatjes in de olieafvoerdop en bouten van de remklauwen, nodig voor de verplichte borgdraadjes. Wees bedachtzaam op niet origineel spuitwerk. Kijk onder de vorkpoten en de zijstandaard naar schaafplekken. Inspecteer de stuuraanslagnokken of die ingeslagen zijn. Controleer het balhoofdlager op speling en gangbaarheid: door de wheeliegevoeligheid krijgen die nog wel eens behoorlijk op hun donder. Luister aandachtig naar de koppeling. Maakt die veel lawaai (koppeling niet inknijpen!), dan is de kans groot dat het huis uitgeslagen is. Voel ook of de koppeling soepel aangrijpt. Een ander kritisch punt zijn andere hevelsystemen voor de achterveer waardoor de achterkant omhoog komt/de grondspeling groter wordt. Dat zorgt voor een zwaardere belasting van het frame, dat in het ergste geval kan gaan scheuren.
wesley88
Forum gebruiker

Keer terug naar Algemeen / Off topic